jueves, 20 de noviembre de 2014

Aplicacions educatives a la realitat augmentada

Al inici de la presentació, les companyes, ens van explicar el concepte de realitat augmentada que és el terme utilitzat per definir la visó que és te de la realitat quan és combina la informació virtual amb la informació física, real, ja existent, per tal d’afegir-li informació a questa realitat. Per fer-ho es poden utilitzar diversos dispositius tecnològics, com poden ser un smartphone, una tableta, un notebook, etc. I aquet, per tal de poder veure una realitat augmentada (RA) han de tenir un monitor, un software per transformar les dades reals amb realitat augmentada i uns marcadors.
Aquest concepte te una aplicació educativa important ja que pot facilitar la comprensió de conceptes difícils d’imaginar, així com també es pot utilitzar a les escoles com a nova manera d’aprendre en consonància amb la tecnologia. Però un dels grans inconvenients de la RA és el seu cost, fet que fa que encara no sigui gaire implantada en les escoles ni en altres àmbits educatius.

D’altre banda, les companyes ens van ensenyar diferents exemples de RA com les Google Glass, Google Sky Maps, TAT Augmented ID i LearnAR, entre d’altres. En el cas del Google Sky Maps i LearnAR no trobem cap problema ètic ja que els dos projectes són educatius i serveixen per ampliar l’aprenentatge i el coneixement. Però en el cas de les Google Glass i el TAT Augmented ID ens trobem amb dilemes morals i ètics a causa de que les activitats que duen a terme poden violar la intimitat de la persona i la nostre identitat digital, a més a més de fer que les relacions entre persones siguin molt diferents de com les coneixem ara. A continuació trobareu dos enllaços per poder comprendre que és el TAT Augmented ID.


Per acabar la presentació varem fer una dinàmica que consistia en separar-nos per grups i, repartits per la facultat, hi havia diversos codis QR que, amb el lector de codis QR que teníem al mòbil vam poder descodificar-los i t’enllaçava a una pregunta. Cada grup havia de respondre a la seva pregunta i el mateix codi t’indicava on estava situat el següent codi on hi havia una altre pregunta. Aquesta dinàmica va servir per entendre millor el concepte de realitat augmentada, així com també els diferents vídeos que ens van reproduir al llarg l’exposició.  


No hay comentarios:

Publicar un comentario