Al inici de la presentació, les companyes, ens van
explicar el concepte de realitat augmentada que és el terme utilitzat per
definir la visó que és te de la realitat quan és combina la informació virtual
amb la informació física, real, ja existent, per tal d’afegir-li informació a
questa realitat. Per fer-ho es poden utilitzar diversos dispositius tecnològics,
com poden ser un smartphone, una
tableta, un notebook, etc. I aquet,
per tal de poder veure una realitat augmentada (RA) han de tenir un monitor, un
software per transformar les dades reals amb realitat augmentada i uns
marcadors.
Aquest concepte te una aplicació educativa important
ja que pot facilitar la comprensió de conceptes difícils d’imaginar, així com
també es pot utilitzar a les escoles com a nova manera d’aprendre en
consonància amb la tecnologia. Però un dels grans inconvenients de la RA és el
seu cost, fet que fa que encara no sigui gaire implantada en les escoles ni en
altres àmbits educatius.
D’altre banda, les companyes ens van ensenyar diferents
exemples de RA com les Google Glass, Google Sky Maps, TAT Augmented ID i
LearnAR, entre d’altres. En el cas del Google Sky Maps i LearnAR no trobem cap
problema ètic ja que els dos projectes són educatius i serveixen per ampliar l’aprenentatge
i el coneixement. Però en el cas de les Google Glass i el TAT Augmented ID ens
trobem amb dilemes morals i ètics a causa de que les activitats que duen a
terme poden violar la intimitat de la persona i la nostre identitat digital, a
més a més de fer que les relacions entre persones siguin molt diferents de com
les coneixem ara. A continuació trobareu dos enllaços per poder comprendre que és
el TAT Augmented ID.
Per acabar la presentació varem fer una dinàmica
que consistia en separar-nos per grups i, repartits per la facultat, hi havia diversos
codis QR que, amb el lector de codis QR que teníem al mòbil vam poder
descodificar-los i t’enllaçava a una pregunta. Cada grup havia de respondre a
la seva pregunta i el mateix codi t’indicava on estava situat el següent codi
on hi havia una altre pregunta. Aquesta dinàmica va servir per entendre millor
el concepte de realitat augmentada, així com també els diferents vídeos que ens
van reproduir al llarg l’exposició.
No hay comentarios:
Publicar un comentario